Sunday, April 8, 2007

Pristävling


VAD GÖR JAG EGENTLIGEN?
Bästa svar får pris

27 comments:

Ilva said...

Eftersom du håller i en såg så tror jag att du beskär träd eller dylikt. Så tråkig är jag.

Anonymous said...

Jag tror du ropar att Gagga ska släppa kvasten och klättra ner...annars tänker du såga ner trät :O)

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Ilva said...

Du kanske försöker pricka ekorren där uppe fast jag är för fin för att säga med vad.

c said...

jag tror du tittar på en vacker räv som flyger över himlen!

bosse said...

Bra, bra! Nu börjar det likna något.Fotsätt spåna på, det är ju inte särskilt nära sanningen än, men ändå.
Att njutningsfullt insupa...

Anonymous said...

Kanske det är någon stor fågel som häckar i trädet och du har precis fått syn på bot. Sågen får vila

Gagga said...

Och vart jag såg, så såg jag såg vid såg.Så skrev en Ådalspoet en gång. Men hur ni än stirrar in i riset kommer ni inte fram till någon såg, om ni nu inte såg i syne.
Nej blicka högre och känn den friska...

Gagga said...

Det var Bosse som var inne på min blogg o skrev det där förra. Jag deltar alltså inte i tävlingen, utan har enbart tagit den urusla bilden som verkligen inte visar vilken sällsynt upplevelse han där har.

Anonymous said...

Nähäpp ingen såg!
Du tar ett långt och djupt andetag...precis så där som man gör innan man ska till att nysa

Tankevågor said...

"Sällsynt upplevelse han där har" Hm...ser du ett gäng påskkärringar flyga i skyn?

Eller är det tranor du ser och TROR att det är kärringar?
Men vad gör du Bosse???

Borde du dessutom inte vara på BB i ladan? När kommer nästa?

bosse said...

Jodu Londongirl, det är precis det jag gör när du skriver om påskkärringer som förslag. Men tyvärr, påskkärringera brukte itte kvasten i år heller uta kom per apostlahästar.
Med kniv i näven en sup jag fick..
och förresten det blev en kviga i går kväll,Nr 99.9.Den måste ju bara vara fulländad, närmre finns inte.

Tankevågor said...

Men nu blir jag snart gråhårig! Det här är allt för klurigt!

Grattis till alla små där ute i ladan! Men HUR kan man få nummer
99,9? Antingen är man väl nummer 99 eller 100? Eller vad begriper jag mig på att räkna kalvar, jag är ju bara en skolfröken.

Men visst är det väl ett djur av något slag som du tittar på eller???
Kläm till med ett vackert sagodjur i Värmlandsskogen vetja!

bosse said...

Jodå, det kan man visst få. I EU-märkningens fantastiska värld duger inte endast med ett nummer i orningsföljd. Nej varje nr måste också ha en kontrollsiffra och gårdagens lilla långbenta skönhet med stjärna i pannan och nr 99 i ordingsföljd har dessutom fått siffra 9 som kontrollsiffra.
Nu åker vi till stan,jag skall köpa dräneringsslang och en vägtrumma, och Gagga biljett för en tur östöver. I kväll kommer segraren att koras,bäst vinner, men än är ni inte i närheten. Men smaka lite mer på sista ledtråden.

Tankevågor said...

Nu vet jag! Du tittar på en luftballong! :D

bosse said...

Tävlingstiden utsträckt ytterligare ett dygn p.g.a. akut bokbusschaufförsbrist så det blir ett inhopp i cirkusen.
Men en sista ledtråd kommer här: kan insupas endast om våren.

Vi på Kantarellen said...

Jag tror han står där och försöker locka ner hundrackarn som fick slag och nosade sig ända upp i granens topp.

Vi på Kantarellen said...

Eller.... så är du på jakt efter färska granskott och ska bränna Granskottsbrännvin.... i smyg!

Vi på Kantarellen said...

ELLER.... så har årets första Gon-orre uppenbarat sig.

ELLER.... nä, nu får jag allt ta och lägga av.

Cornelia said...

Vårsolen kan bara insupas på våren; åsynen av flygande tranor är väl också bara på våren eller?

Göken kan man (in)supa men det går väl bra året runt.

Det här var svårt.

Humlan said...

Om du inte ägnar dig åt drakflygning på fritiden (har du så'n?), och drar ner en drake som sitter fast i någon gren, så är det väl en gök du ser... eller kanske en lärka. Men andra har ju varit inne på tranor, så det får väl bli en våryster katt som klättrat högt i skyn... vårblommorna brukar ju återfinnas när man riktar blicken nedåt..

Tankevågor said...

insupas endast om våren.....ja då är det inte whiskey i alla fall för det passar året om.

Tankevågor said...

Insupas? Saven från träden?

Doften av sav?

Insupa den friska doften av saven från träden?

bosse said...

LONDONGIRL,grattis grattis!
Du knäcte nöten till slut. Det är klart att med en Björkäng i ryggen och en björkstam framför näsan lite blygsamt gömd av granstammar, att jag insuper våren. Björksav rinnande som en läcker stråle rakt ner i strupen, friskt lätt syrligt söta droppar. Det får ni prova nästa vår,skär av en hängande gren på lämlig höjd och gapa stort.
Många roliga förslag blev det.Från Ilvas ekorre till Humlans drake och däremellan ett antal högt flygande rävar,drakar gök tranor och till och med Freja i klätterskor.
Men än en gång grattis,grattis Londongirl. Till prisutdelningen återkommer jag innom kort,nu måste jag dra iväg ut på bygda för att låna ut lite böcker.

Tankevågor said...

YES!!!! :-)

Är ni riktigt kloka där uppe som super saven från träden?! ;-)

Det låter så exotiskt det där livet uppe i skogen. I kväll sitter jag på ett hak i Gamla Stan och inte lär man få björksav i drinken inte.

Bra att du ser till att litteraturen sprids ut i stugorna!
Kram

Tankevågor said...

Det var det där med "en kniv i min hand.... fick mig en sup" som fick mig på rätt spår.

Anonymous said...

Jag som bara ser en massa granar