Saturday, January 20, 2007

Error, error...

Hade tänkt fara runt på bloggen idag. Hälsa på lite här och där, kommentera ett och annat. Men det sket sig. Error error och stopp åt alla håll. Så är det med det tekniska, det står inte alltid bi. Men en liten rapport från väst går väl ändå att få iväg om inte nu så i alla fall när error har dragit hin håle. Bara det inte är med error som med Gudrun, Per och allt vad de heter som står länkade på rad utåt Nordsjön. Hör nu där jag sitter och skriver hur motorsågarna vrålar bort i skogen. Det är grannar som försöker hinna ta reda på rotvältor innan allt göms under snön som är på väg. Själv tänker jag ha en skön dag och inte göra allt för mycket. Gagga är på sångövning någonstans bort i en stuga i skogen och kommer inte hem förrän sent, så det blir bara någon kortare promenad med Freja, läsa lite, se någon match på tv. Tycker mycket om att läsa men får sällan tid på dan och kvällen, ja jag hinner knappt landa på kudden innan jag somnar, så då tar det lite tid att komma genom en bok. Men nu har jag en mycket bra novellsamling som jag fick av Sessan i julklapp. Brist, av Anna Schulze, läst till hälften så nu kan jag ta resten. Jag har en annan olat också när det gäller läsandet som gör att det tar tid. Kan inte låta bli att läsa fler böcker på en gång, det blir gärna både tre och fyra st.
Annars, Kallenberg kallar music music music, allt emedan jag sakta bläddrar igenom och fastnar för Horstadens skönhetsråd.

4 comments:

Ilva said...

Det där låter helt perfekt Bosse! Lugn och ro och läsning, det är precis vad jag skulle behöva! Fast idag har jag och yngsta varit ute o promenerat i det bleka solstrålarna, hon plockade blommor och jag fotade med nya kameran!! Det var rätt fint det med!

nb said...

Jag fnissar horstadens skönhetsråd och Brist! Så väldigt väldigt bra.

Tankevågor said...

Tycker inte om "Error, error". Hoppas allt sånt blåser bort snart med all annan blåst!

bosse said...

Ilva.
Kontrasterna är stora. Du går ut och plockar blommor och här har kung Bore slagit till. -20 och därunder. Helst skulle jag vilja gå i ide, hatar mörka januari men får väl tåla mig tills när ljuset i februari kommer.
Fotad fisk förför, får man gissa dess namn, Stenbit?
NB
Ja visst är det bra, mycket bra.

Londongirl
Ja men nu har det blåst färdigt. Nu börjar köldperioden, då allt går tungt. Det tar emot att få på sig alla skal för att tåla kylan särskilt innan man vant sig. Jag blir helst inomhus och tar alla tillfällen till horisontalläge med läsögona på. Soffan i kammarn med öppen spis innom närhåll är just nu favorit platsen.