Saturday, March 7, 2009

Klassträff 1947-års modell, inlägg Nr:2

Så har vi haft vår första sittning, jag, Bertil, Tommy och Gunnel, smaskat i oss semlor från Källmans hemma hos Bertil och Laila, och spånat runt litegrann inför sommarens träff. Vi har delat upp er mellan oss så att vi skall försöka nå ut till samtliga på enklast tänkbara vis. Om vi lyckas få tag i alla får framtiden visa, men med hjälp av er som redan är kontaktade kommer det nog att gå bra.
Litegrann om när, var, hur, blev genomgått men det återkommer vi till efter nästa träff som vi har om fjorton dar.
Bilderna jag lade in i förra inlägget var ju från Ella Hanssons klass, några bilder från Stina Strömbers klass har jag än inte fått tag i , men så fort som någon skickat över bilderna skall jag lägga in dem. Men lite fler bilder skall det bli ändå; här följer bilder som Valfrid Jern tog på oss, förmodligen från femman.


7 comments:

Brith said...

Hej!
Med tanke på alla gubbar och gummor som skall träffas kanske det behövs namnlappar.....för det är väl en viss skillnad på hår, eller inte hår, omfång och rynkor och skrynklor, jämfört med korten här.
Kul initiativ i alla fall!
Hälsningar Från Brith i Gävle

bosse said...

Ja det skall bli spännande och se ifall man känner igen även dem man ej sett sen skoltiden. Namnlappar, ja kanske det, vi får väl se hur vi lägger upp det hela. Än så länge så spånar vi runt och provar lite olika idéer,och är det någon som har ett bra uppslag så är det välkommet. De allra flesta vi fått kontakt med hittills har varit väldigt positiva och skall försöka komma.
Fortsätt kommentera och vi hörs vidare framöver
Hälsar Bosse

BoM said...

Ja, när man tittar i ditt album Bosse så känns det inte som så länge sedan trots att det faktiskt har gått nästan 50 år. Alla i den "egna" klassen känns välbekanta men däremot är minnet lite otydligare i de papallellklasser du skriver om. Men det kanske klarna med lite mer bilder.
Jag håller med Brith om att det är roligt att ni tagit det här initiativet och alltid känner man väl igen någon om vi träffs. Hoppas Källmans semlor ger er energi att gå vidare.
Hälsningar från BoM i Skövde

bosse said...

Det är klart att man får energi av Källmans semlor, men framförallt av alla roliga samtal från när och fjärran. Vi har verkligen spritt ut oss över landet så man får leka detektiv och söka både bland anförvanter och forna grannar. Nu söker jag Hans och Håkan Larsson så om någon har ett tips är det välkommet. Sen letar jag efter killen till vänster om mig på skolkortet från Ellas klass, jag tror han heter Kjell Andersson? men är osäker, likaså Hans Albin som jag tror att jag ringt upp på hans mobilsvarare men om det nu var rätt person återstår att se.
hälsar Bosse

Anonymous said...

Hej!
Jag blev glad när jag fick brevet från Gunnel. Kommer gärna om jag kan. Jag har ett gruppfoto från småskolan med Stina. Kan skicka det om du vill.
Hälsningar från Astrid Eriksson (Balke) i Delsbo.

Anonymous said...

Hej igen! Ser att det foto som jag har blev inlagt igår. Minnen dyker upp när man ser alla.
Astrid.

bosse said...

Hej Astrid!
Väldigt roligt att höra från dig. Du är en bland många andra som man inte sett sedan skoltiden. Vi har varit bra på att sprida ut oss över hela landet. Av de dryga fyrtiotal vi skall ta kontakt med är det bara femton som stannat kvar inom Jösse härad. Ja skicka gärna fler bilder om du har till adress; bosse.i.lyckene@telia.com att lägga in på bloggen.
Hälsningar Bosse E